Voorwaarden

Alle activiteiten die op deze website worden vermeld, worden uitgevoerd door Bas Warmerdam of andere collega’s namens ConsultingKids BV.

Algemene voorwaarden ConsultingKids BV

Artikel 1: Algemene bepalingen
1.1 Deze voorwaarden gelden voor alle aanbiedingen en overeenkomsten van ConsultingKids BV zoals getoond op deze website.
1.2 Met “Programma” of “Training” bedoelen we elke activiteit (bijvoorbeeld keynotes, workshops of masterclasses) die door ConsultingKids BV wordt georganiseerd, ongeacht de vorm of naam.
1.3 Met “Deelnemer” bedoelen we een persoon die op basis van een overeenkomst met ConsultingKids BV deelneemt aan een programma.
1.4 Met “Opdrachtgever” bedoelen we een persoon of bedrijf dat een overeenkomst heeft met ConsultingKids BV, waardoor een deelnemer gerechtigd is om deel te nemen aan een programma.
1.5 Onder “Incompany Training” vallen trainingen, leergangen, conferenties, workshops, enzovoort, die ConsultingKids BV organiseert op verzoek van een opdrachtgever. Deze trainingen vinden plaats op de locatie van de opdrachtgever tenzij anders is afgesproken.
1.6 “Annulering” houdt in dat de opdrachtgever of ConsultingKids BV eenzijdig de overeenkomst beëindigt.
1.7 Je aanvaardt deze voorwaarden door een offerte of informatie aan te vragen, deelnemers schriftelijk of telefonisch aan te melden, overeenkomsten te sluiten of werkzaamheden door ons te laten uitvoeren, of door met ons in onderhandeling te treden.
1.8 Deze voorwaarden hebben voorrang boven eventuele algemene voorwaarden van de wederpartij.

Artikel 2: Aanbiedingen en totstandkoming van de overeenkomst
2.1 Onze aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij anders vermeld. Ze moeten als één geheel worden gezien.
2.2 Je kunt een aanbieding accepteren door online bij ons in te schrijven op websites van ConsultingKids BV zoals deze website of akkoord te gaan per e-mail. Als je een aanbieding accepteert, betekent dit dat je de aanbieding en de bijbehorende verplichtingen (zoals betaling) accepteert en dat je deze verplichtingen moet nakomen. We sturen je vervolgens een orderbevestiging, tenzij artikel 2.4 van toepassing is. Het al dan niet ontvangen van de orderbevestiging verandert niets aan jouw verplichtingen volgens dit artikel.
2.3 Als omstandigheden het verzenden van een orderbevestiging verhinderen (bijvoorbeeld door de aard, omvang of urgentie van de opdracht), wordt de factuur beschouwd als de orderbevestiging.
2.4 We behouden ons het recht voor om opdrachten zonder opgaaf van redenen te weigeren.
2.5 Elke overeenkomst die wij aangaan, is onder voorbehoud van onze beoordeling van uw kredietwaardigheid voor de financiële nakoming van de overeenkomst. Wijzigingen in de overeenkomst moeten schriftelijk worden overeengekomen door beide partijen.
2.6 Als een aanbieding vergezeld gaat van begrotingen, plannen, catalogi of andere documenten, blijven deze ons eigendom en moeten ze op ons verzoek worden teruggegeven. Ze mogen zonder onze uitdrukkelijke schriftelijke toestemming niet worden gekopieerd, vermenigvuldigd of aan derden verstrekt of getoond.
2.7 Je geeft ons hierbij uitdrukkelijk toestemming om, indien nodig of wenselijk binnen de grenzen van de door jou verstrekte opdracht, werkzaamheden namens jou door derden te laten uitvoeren en rechten en verplichtingen die voortvloeien uit de overeenkomst over te dragen aan derden.

Artikel 3: Prijzen
3.1 De prijzen die worden vermeld, zijn exclusief 21% BTW en moeten inclusief BTW worden betaald, tenzij anders vermeld.
3.2 De prijzen worden uitgedrukt in euro’s, tenzij anders aangegeven in een andere valuta.

Artikel 4: Facturering en betaling
4.1 Facturen worden verzonden naar het door jou opgegeven factuuradres. Dit verandert niets aan je eigen betalingsverplichting.
4.2 Tenzij anders afgesproken, moeten facturen binnen 14 dagen na de factuurdatum worden betaald, zonder verrekening of korting. Als je een aanbieding accepteert, wordt het volledige bedrag direct gefactureerd.
4.3 Als je de betalingstermijn overschrijdt, ben je zonder verdere waarschuwing automatisch in verzuim. In dat geval hebben wij het recht om incassomaatregelen te nemen. Er wordt een vertragingsrente van 1,0% per maand in rekening gebracht over het verschuldigde bedrag.
4.4 Naast het hoofdbedrag en de vertragingsrente ben je ook verplicht om alle kosten te betalen die wij maken voor de inning van onze vordering, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke kosten. De buitengerechtelijke kosten bedragen 15% van het hoofdbedrag, met een minimum van € 112,50, exclusief BTW.
4.5 Als je niet of niet op tijd betaalt of je verplichtingen niet behoorlijk nakomt, behouden wij het recht om verdere leveringen stop te zetten of de nakoming van onze verplichtingen op te schorten, zonder voorafgaande waarschuwing. Dit laat ons recht op vergoeding van directe, indirecte en gevolgschade, inclusief gederfde winst, onverlet, en dit laat ook al onze andere wettelijke rechten onverminderd van kracht.
4.6 We behouden ons te allen tijde het recht voor om vooruitbetaling, contante betaling of betalingszekerheid van je te eisen, zelfs na het sluiten van de overeenkomst. Als je hier niet aan voldoet, hebben wij het recht om verdere leveringen stop te zetten of de nakoming van onze verplichtingen op te schorten, zonder voorafgaande waarschuwing. Dit laat ons recht op schadevergoeding zoals genoemd in artikel 4.5 onverlet, evenals al onze andere wettelijke rechten.

Artikel 5: Klachten
5.1 Klachten over geleverde goederen en/of diensten moeten binnen 8 dagen na levering schriftelijk en gemotiveerd aan ons worden meegedeeld. Als je dit niet doet, wordt ervan uitgegaan dat je akkoord gaat met de geleverde zaken en afstand doet van alle rechten en bevoegdheden die je op grond van de wet en/of overeenkomst hebt.
5.2 Het indienen van een klacht heeft geen invloed op je betalingsverplichtingen.

Artikel 6: Onze verplichtingen
6.1 Wij zullen onze diensten naar ons beste kunnen uitvoeren, rekening houdend met wat redelijk en eerlijk is.

Artikel 7: Overmacht (onvermijdbare tekortkoming in de nakoming)
7.1 In geval van overmacht mogen wij de uitvoering van de overeenkomst opschorten of de overeenkomst definitief ontbinden. We zullen hierover overleg voeren met jou als de andere partij.
7.2 Onder overmacht valt onder andere: staking, buitensporig ziekteverzuim van ons personeel, ziekte van de trainer of programmaleider, onvoorziene omstandigheden die voorkomen dat we op tijd op de plaats van de training of programma kunnen komen, overheidsmaatregelen die indirect invloed hebben op de uitvoering van de overeenkomst, tekortkomingen van onze leveranciers die buiten onze schuld vallen en niet volgens de wet, een rechtshandeling of algemeen aanvaarde opvattingen aan ons kunnen worden toegerekend, behalve in geval van opzet of grove schuld van onze kant.
7.3 Als de trainer of programmaleider verhinderd is, hebben wij het recht om een vervangende programmaleider of trainer in te zetten. Als het niet mogelijk is om een vervanger in te zetten, zullen we in onderling overleg een nieuwe datum voor de training of programma bepalen.
7.4 Voor het deel van de overeenkomst dat door ons is uitgevoerd, hebben we recht op een evenredige betaling.

Artikel 8: Aansprakelijkheid
8.1 Wij doen ons best om programma’s te organiseren en uit te voeren, en om lesmateriaal op te stellen bij ConsultingKids BV. We kunnen echter geen garantie geven voor eventuele onjuistheden of onvolledigheden in het lesmateriaal of tijdens de cursus, workshop, seminar, training, congres, masterclass of conferentie. We zijn niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen hiervan.
8.2 Deelname aan de programma’s is op eigen risico van de deelnemer en opdrachtgever. ConsultingKids BV is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of schade aan eigendommen van de deelnemer(s) of opdrachtgever, noch voor persoonlijk letsel tijdens het programma.
8.3 Het handelen van de opdrachtgever of de deelnemer naar aanleiding van het programma of het lesmateriaal is volledig voor eigen risico. Behalve in geval van opzet of grove schuld van onze kant, zijn wij niet aansprakelijk voor enige schade, direct of indirect, die voortvloeit uit het handelen naar aanleiding van het programma of het lesmateriaal.
8.4 Als blijkt dat de schade en/of het nadeel volledig voor onze rekening komen, volgens hetgeen bepaald in het vorige lid van dit artikel, zal de totale aansprakelijkheid van ConsultingKids BV in geen geval hoger zijn dan de overeengekomen prijs bij het sluiten van de overeenkomst.
8.5 Wij zijn nooit aansprakelijk voor eventuele gevolgschade, behalve in geval van opzet of grove schuld van onze kant.
8.6 De opdrachtgever heeft de bewijslast met betrekking tot enige beweerde aansprakelijkheid van ConsultingKids BV, en aanvaardt deze last.

Artikel 9: Auteursrecht
9.1 Wij behouden het auteursrecht op de verstrekte ontwerpen, afbeeldingen, tekeningen, schetsen, lesmateriaal en offertes. Deze blijven ons eigendom en mogen niet zonder onze uitdrukkelijke toestemming worden gekopieerd, aan derden worden getoond of op enige andere wijze worden gebruikt.
9.2 Als het aanbod in een offerte niet wordt geaccepteerd, moet deze inclusief ontwerpen, afbeeldingen en tekeningen etc. binnen 14 dagen na de beslissing franco aan ons worden geretourneerd.

Artikel 10: Ontbinding
10.1 Als je failliet wordt verklaard, boedelafstand doet, surseance van betaling aanvraagt, beslag wordt gelegd op je eigendommen, overlijdt of onder curatele wordt gesteld, als je je verplichtingen niet nakomt, een factuur niet betaalt binnen de gestelde termijn of niet voldoet aan ons verzoek tot betaling, als je je bedrijf staakt, overdraagt of belangrijke wijzigingen aanbrengt, hebben wij het recht om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder tussenkomst van de rechter. We hebben ook het recht om direct betaling te eisen en aanspraak te maken op vergoeding van schade, inclusief gederfde winst.
10.2 Als wij onze verplichtingen niet nakomen, kun je na een schriftelijke aanmaning de overeenkomst voor het gebrekkige gedeelte ontbinden, zonder recht op schadevergoeding, behoudens de toepasselijkheid van de eigendomsvoorbehoudsbepalingen in deze voorwaarden.

Artikel 11: Annulering algemeen
11.1 Annulering is voor de trainingen of programma’s van ConsultingKids BV uitsluitend mogelijk tot drie weken voor aanvang van de training of programma. Vanaf drie weken voor aanvang ben je het volledige deelnamebedrag verschuldigd. Deze bepaling geldt ook in het geval van overmacht aan de kant van de deelnemer.
11.2 In plaats van annuleren kun je ook een vervanger sturen. Deze vervanging is alleen mogelijk door een collega die werkzaam is voor hetzelfde bedrijf of organisatie als waarvoor jij werkzaam bent.

Artikel 12: Verjaring
12.1 Elke vordering tegen ons met betrekking tot een overeenkomst die valt onder deze voorwaarden moet worden ingesteld binnen 1 jaar na het einde van de door ons verzorgde training of programma. Anders komen alle rechten van de tegenpartij met betrekking tot die vordering te vervallen.

Artikel 13: Uitvoering overeenkomst
13.1 Wij zullen de overeenkomst met de opdrachtgever naar beste vermogen en vakmanschap uitvoeren, maar behouden ons het recht voor om verbeteringen en wijzigingen in het programma aan te brengen.

Artikel 14: Deelnemers
14.1 Als het aantal deelnemers voor een programma onder het door ons gestelde minimum ligt, hebben wij het recht om het programma te annuleren. Het gestelde minimum is door ConsultingKids BV zelf te bepalen en kan tussentijds wijzigen.
14.2 In dat geval kan de opdrachtgever de mogelijkheid krijgen om de deelnemer in te schrijven voor een ander programma. Als dit niet gebeurt, wordt het factuurbedrag gecrediteerd en terugbetaald aan de opdrachtgever, indien het factuurbedrag al is betaald en de inschrijving voor een ander programma niet wordt geaccepteerd.

Artikel 15: Bevoegde rechter
15.1 Alle geschillen met betrekking tot overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, zullen exclusief worden behandeld door de bevoegde rechter in Amsterdam.

Artikel 16: Toepasselijk recht
16.1 Op al onze transacties is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

Versie 1.0





Privacyverklaring ConsultingKids BV horende bij deze website

Inleiding
Bij ConsultingKids BV respecteren we je privacy en dragen we er zorg voor dat de persoonlijke gegevens die je met ons deelt, vertrouwelijk en zorgvuldig worden behandeld. Deze privacyverklaring is van toepassing op onze website en diensten.

Welke gegevens verzamelen we?
We kunnen de volgende persoonsgegevens verzamelen en verwerken:
Contactgegevens: Naam, e-mailadres, telefoonnummer (bij het invullen van een formulier).
Gebruiksgegevens: IP-adres, browserinformatie, tijdstip van bezoeken en bezochte pagina’s (via cookies en analytics-tools).
Overige gegevens: Alle informatie die je vrijwillig aan ons verstrekt, bijvoorbeeld via e-mails of vragenlijsten.

Waarom verzamelen we deze gegevens?
Om onze diensten te leveren en contact met je op te nemen.
Voor het verbeteren van de gebruikerservaring op onze website.
Voor marketingdoeleinden (bijvoorbeeld voor nieuwsbrieven, alleen met jouw toestemming).
Om te voldoen aan wettelijke verplichtingen.

Hoe beschermen we je gegevens?
We maken gebruik van beveiligde verbindingen (SSL) en geavanceerde beveiligingstechnologieën om je gegevens te beschermen.
Alleen geautoriseerde medewerkers hebben toegang tot jouw gegevens.

Met wie delen we gegevens?
We delen je gegevens alleen met:
Dienstverleners die nodig zijn voor onze bedrijfsvoering (bijvoorbeeld hosting- of marketingpartners).
Overheidsinstanties, indien wettelijk verplicht.

Jouw rechten
Je hebt recht op:
Inzage in de gegevens die we van je hebben.
Correctie van foutieve gegevens.
Verwijdering van gegevens (tenzij we deze moeten bewaren op grond van een wettelijke verplichting).
Bezwaar tegen verwerking van je gegevens voor specifieke doeleinden, zoals marketing.

Contact opnemen
Als je vragen hebt over deze privacyverklaring of je rechten wilt uitoefenen, neem dan contact met ons op via:
E-mail: info@kleineconsultants.nl
Postadres: ConsultingKids BV, Minervalaan 7, 2314 BT, Leiden





Cookieverklaring ConsultingKids BV horende bij deze website

Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine tekstbestanden die op je apparaat worden geplaatst wanneer je onze website bezoekt. Ze zorgen ervoor dat onze website goed werkt en bieden ons inzicht in hoe we onze diensten kunnen verbeteren.

Welke cookies gebruiken we?
We maken gebruik van de volgende soorten cookies:
Noodzakelijke cookies: Deze zijn essentieel voor de basisfunctionaliteit van de website, zoals navigatie en toegang tot beveiligde delen.
Voorkeurscookies: Hiermee onthouden we je voorkeuren, zoals taalkeuze.
Analytische cookies: Hiermee analyseren we het gebruik van onze website, bijvoorbeeld via Google Analytics, zodat we de gebruikerservaring kunnen verbeteren.
Marketingcookies: Deze worden gebruikt om gerichte advertenties te tonen en de effectiviteit daarvan te meten (indien van toepassing).

Hoe vraag je toestemming?
Bij je eerste bezoek aan onze website krijg je een melding waarin we je vragen om toestemming voor het plaatsen van cookies. Je kunt je voorkeuren op elk moment aanpassen via onze cookie-instellingen.

Cookies beheren of verwijderen
Je kunt cookies beheren via de instellingen van je browser:
Blokkeer cookies volledig.
Verwijder bestaande cookies.
Stel in dat je wordt gewaarschuwd voordat een cookie wordt geplaatst.
Voor meer informatie over het beheren van cookies, kun je de handleiding van je browser raadplegen (bijvoorbeeld Chrome, Firefox, Safari)
.
Vragen of klachten
Als je vragen hebt over ons gebruik van cookies, kun je contact opnemen via:
E-mail: info@kleineconsultants.nl
Postadres: ConsultingKids BV, Minervalaan 7, 2314 BT, Leiden